Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Nanning

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

07 Augustus 2015 | China, Nanning

Nanning, dag 2

's Ochtends heel lang uitgeslapen. Toen bij de bar van het hostel gevraagd of we wat te eten konden, maar het antwoord was: "de kok is weggegaan, dus je kunt alleen drinken bestellen". Oke, dan maar de stad in opzoek naar een ontbijt. We hebben nog even geshopt en rondgelopen, maar omdat het erg regende zijn we op tijd terug gegaan naar het hostel.

Om 17.00 kwam Glen ons ophalen. Aangekomen bij de pleegfamilie waren ze weer druk aan het koken. Ze hadden de vorige dag gevraagd wat we lekker vonden en of we wel eens bier dronken. Dus wat stond er op tafel, héél veel groentes, ei met tomaat (mijn favoriet hier), extra veel gamba's omdat thomas die zo lekker vond, en bier! Het was echt heerlijk. De vorige dag was een beetje het ijs breken, nu konden we over alles praten en durfden ze ook meer te vragen (Hoe kennen jullie elkaar? En dan allemaal giechelen!) Wat hebben we het leuk gehad. Dit keer waren ook de schoonzus met haar zoontje er. We hebben filmpjes laten zien van het huis van papa, mama en Lin en dat vonden ze erg leuk. Ik heb hen allemaal gevraagd of ze een persoonlijke boodschap wilden inspreken, en dat hebben ze allemaal gedaan. Heel waardevol! Toen was het tijd om afscheid te nemen. Dat is altijd een minder leuk moment natuurlijk.

De schoonzoon bracht ons en Glen weer weg. Ik wilde nog heel graag even naar het hotel waar we Lin 14 jaar geleden hebben gekregen. Geen probleem! We zijn naar binnen gegaan en ik ben even alleen naar de 9e verdieping geweest. Daar gebeurde het allemaal 14 jaar geleden, ook daar zaten we daar elke avond. Alles was nog precies hetzelfde en het was zo onwerkelijk en bijzonder om daar weer te zijn.
Daarna zijn we terug gebracht naar ons hostel, wat helemaal vol zat omdat er live muziek was. Die Chinese muziek was de perfecte afsluiter van die bijzondere 2 dagen in Nanning.

Heftig, indrukwekkend, emotioneel en geweldig!! Wat een bijzondere familie.

• 16 Augustus 2015 - 12:59

Harrie:

wat een voor ons indrukwekkend verhaal .ben beniewd naar de ingesproken filmpjes.wat zijn het toch lieve mensen