Sanya - Reisverslag uit Sanya, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Sanya - Reisverslag uit Sanya, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Sanya

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

07 Augustus 2015 | China, Sanya

De volgende ochtend vlogen we naar Sanya. Eerst nog getwijfeld; vliegen of trein en boot. Maar met de trein en boot doe je er een hele dag over en met het vliegtuig een uurtje... Daarnaast is vliegen niet gigantisch duur dus we kozen er toch maar weer voor om te vliegen.
We zijn overal maar zo kort, dat we overal zo lang mogelijk willen genieten.

Sanya ligt op het eiland Hainan en is de zuidelijkste stad van China. Het staat bekend om het Hawaii van China, dus de verwachtingen waren hoog. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het niet helemaal zo is waarop we hadden gehoopt (witte stranden met palmbomen en hangmatten) maar het is hier heerlijk! Helderblauw water, golven, zon en zee. Er zijn hier wel dingen te doen maar we waren wel toe aan even niks doen, dus de 3 dagen Sanya zijn allemaal; relaxen op het stand en heerlijk zwemmen in de zee!

Wat erg vermakelijk is, is zien hoe de Chinezen op strand vakantie gaan. Overdag gaan ze het liefst van top tot teen aangekleed de zee in, inclusief selfiestick en hun telefoon in een waterdicht zakje. Hysterische bikini's met hartjes, strikjes, bloemetjes, roesjes en altijd met een rokje. Mannen met zwembandjes (want de gemiddelde Chinees kan bijna niet zwemmen) en bovenal; zwembanden! De meeste gaan ook niet verder dan dat ze in het water kunnen staan. En ondertussen maken ze ongegeneerd foto's van ons. Ben benieuwd op hoeveel instagram accounts wij langs komen in badkleding ;) haha! Maar dan wordt het avond en gaat de zon onder.... en komen alle Chinezen te voorschijn. Dan gaan ze allemaal massaal naar het strand en in de zee! Ze willen niet bruin worden dus vandaar. We hebben hier 3 heerlijke dagen gehad, zijn lekker bijgekleurd maar we hebben ook heel veel zin in morgen want dan gaan we naar Hong Kong! Een dagje eerder dan gepland, want dat scheelde 150 euro op de vliegtickets. Onze een na laatste bestemming alweer. Wat gaat het snel!Kennissen van papa en mama zitten ook in Hong Kong, dus daar gaan we ongetwijfeld nog een Tsingtao biertje mee drinken. Gezellig!

• 07 Augustus 2015 - 16:53

Judith:

Hihi, dat is gek! Wij willen allemaal lekker bruin worden.. Geniet er nog maar lekker even van!

• 16 Augustus 2015 - 13:14

Harrie:

als je die foto,s ziet lijkt het wel of jullie in Miami zijn.wel gek dat ze niet bruin willen worden