Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

11 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hong Kong, dag 4

Onze laatste volle dag alweer. Helaas! Maar we hebben er een leuke dag van gemaakt. Eerst naar een markt geweest, waar ze alle neppe merk spullen verkopen, maar ook allemaal leuke souvenirs, kleding, schoenen... alles eigenlijk. Hier hebben we nog even flink ingekocht! Daarna een heerlijke pizza gegeten, daar hadden we zo'n zin in! Toen naar Kowloon, waar we weer lekker hebben rondgestruind. Thomas wilde nog graag een hoes voor zn tablet. Hadden we die ochtend op de markt gekocht maar die paste niet, balen! In the "Chungking Mansion" maar eens even kijken.
Deze overdekte, soort van markt, staat helemaal vol met Indiaanse mannen die de hele dag achter je aan lopen en alleen maar vragen; you want copy watch? Copy bag? Nee, een tablethoes! We vonden een winkeltje die ze verkocht. Thomas liet de tablet zien, die man pakte 'm aan om er naar te kijken. Die gaf de tablet weer door aan iemand anders. Wij dachten, oké even opletten nu! En wat deed hij... Hij gaf de tablet weer door aan iemand anders en die liep weg met de tablet "om er een hoesje voor te halen". Dikke doei! Snel erachter aan en zeggen dat ik m terug wilde. Vond ie niet zo leuk geloof ik. Zo zie je maar weer... pff!
Uiteindelijk een ander hoesje gekocht dan waar we naar opzoek waren, maar voor 9 dollar (iets meer dan één euro) prima!

's Avonds wilden we graag naar de skybar van the Ritz, maar we lazen ergens op internet dat flip flops niet waren toegestaan. En wat had ik aan? Juist. Dus toch maar eerst terug met de ferry naar de overkant. Terug naar het hotel, even opfrissen, schoenen aan en weer terug naar Kowloon. The Ritz Carlton Hong Kong is het hoogste hotel ter wereld. De entree alleen al was prachtig om te zien. Er gaat personeel mee in de lift, houden de deuren voor je open... en dan slapen we er nog niet eens!
Aangekomen op de 118e verdieping zit skybar Ozone. Wat een luxe! Echt geweldig om te zien. We kregen een plekje aan het raam, met het meest fantastische uitzicht dat we ooit hebben gezien (nog mooier dan the Peak!). De prijzen op drankenkaart liegen er niet om, maar de wijn was heerlijk en ook de Heineken smaakten goed! (Voor 1 biertje en 1 wijntje betaal je €33,-) maar het was het dubbel en dwars waard. De mooiste avond!!! Echt geweldig allemaal. De perfecte afsluiter van onze geweldige dagen in Hong Kong!

• 11 Augustus 2015 - 22:18

Thomas En Anke :

Zijn er toch nog wel eerlijke chinezen, gelukkig!

• 16 Augustus 2015 - 13:31

Harrie:

oetsi de tablet bijna foetsi.wat een geweldig uitzicht daar boven.