Laatste dag! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Laatste dag! - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Laatste dag!

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

18 Augustus 2015 | Nederland, Enschede

De laatste dag was alweer aangebroken... 's Ochtends hebben we ontbeten met een heerlijke club sandwich en koffie in het hostel. Daarna de metro genomen om naar een park te gaan. Wederom weer erg lastig om, aangekomen bij het goede metrostation, de weg te vragen. We zijn dus maar gewoon gaan lopen. Wel waren we in het oudste gedeelte van Guangzhou, waar gebouwen staan die zijn opgebouwd door de Amerikanen. Dit was ook te zien, want het zag er heel anders uit dan "standaard" Chinese wijken. Helaas hebben we het park nooit gevonden. We kwamen onderweg nog wel een bordje tegen met een pijl naar het park, dus die hebben we ook gevolgd, maar we zijn nooit een park tegengekomen. Uiteindelijk weer naar het metrostation gegaan. Toen zagen we dat er ook een dierentuin was dichtbij! Eenmaal daar aangekomen regende en onweerde het keihard... erg jammer. Het bleef ook maar regenen, dus met de metro naar een grote shopping mall geweest, waar we ook nog even ons laatste geld konden opmaken. Het is zo'n gek idee dat je die nacht alweer naar huis gaat. Aan de ene kant konden we niet wachten tot we eindelijk konden gaan, aan de andere kant weet je dat je echt nog even heel erg moet genieten van de laatste uurtjes in China.
Lekker even rondgelopen in de mall en daarna terug gegaan richting ons hostel. We hadden de dag ervoor gegeten bij een heel goedkoop Chinees eettentje (waar ze een Engelse menu kaart hadden, erg schaars hier...). Dus daar zijn we weer heen gegaan! Per maaltijd betaal je ongeveer €2,50. Ook hadden ze daar 2 kleine poezen, en wij hadden nog een blikje tonijn over. Die hadden we dus meegenomen voor de poezen in het restaurantje. Toen ik vroeg "where are the cats?" wees de vriendelijke man op de menukaart... eeh... nee, dat hoop ik toch niet? Ik zei: "miauw miauw?" Toen zei de Chinees: "Aaaaah..! en wees naar achter, daar waren ze! Ze vonden het erg leuk dat we tonijn voor ze hadden meegenomen.

Eenmaal uitgegeten zijn we terug gegaan naar het hostel. Gedoucht, tassen ingepakt, nog even wat gedronken bij de bar, en om 21.00 uur kwam de taxi ons ophalen.

Dat was het dan... zo gek! Om 01.55 uur vlogen we naar Doha, waar we om 04.55 uur lokale tijd aankwamen. En om 08.25 uur ging dan eindelijk onze vlucht naar Amsterdam, waar we om 14.00 uur NL'se tijd veilig aankwamen op Hollandse bodem! Daar stonden onze ouders en Lin op ons te wachten, een erg leuke verrassing!

Nog even wat gedronken op Schiphol en toen met gierende banden naar Enschede, want wat hadden we Muis en Zwieb gemist!

Heerlijk om weer thuis te zijn en in een zacht bed te slapen, water te drinken uit de kraan, Hollands eten, de was doen... we gaan nog heel lang nagenieten van deze onvergetelijk mooie reis door China!

Liefs,
Thomas en Anke