Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Nanning - Reisverslag uit Nanning, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Nanning

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

04 Augustus 2015 | China, Nanning

Nanning, dag 1

Helaas moesten we the Giggling Tree na 4 nachtjes weer verlaten. Had er echt moeite mee want we hadden het daar zo heerlijk! Ook Thomas heeft er echt genoten. Maar we gingen naar Nanning om Lin's pleegouders te ontmoeten, en daar keken we ook erg naar uit.

We kwamen 's avonds laat aan in ons hostel in Nanning, de volgende ochtend om 11.00 uur haalde Glen ons daar op. Glen is onze tolk die we 14 en 4 jaar geleden ook hadden, dus het was ook leuk om hem weer te zien. De pleegouders zijn verhuisd en wonen nu bij hun dochter in, tot hun eigen nieuwbouw appartement klaar is. Het was geweldig om ze weer te zien! Ze hadden uitgebreid voor ons gekookt (kip met alles erop en eraan, een complete vis, krab, gamba's, gans, varken, en groentes) en de tafel stond vol met fruit. We kregen cadeautjes en heel veel eten mee. We zijn met zn allen naar een winkelcentrum bij hen om de hoek gegaan, waar zij vaak heen gaan om even af te koelen (airco) en rond te kijken. Ze kochten nog een T-shirt voor Lin, en Coco, de kleindochter van de pleegouders mocht van ons iets uitzoeken. Vond ze heel leuk!
We hebben thee gedronken bij hen thuis en ik heb Lin gebeld zodat ze even haar stem konden horen. Erg indrukwekkende dag! Het zijn zulke lieve mensen. Daarna heeft hun schoonzoon ons teruggebracht naar ons hostel.

We hebben even gegeten en zijn even gaan winkelen. Morgen gaan we weer bij de pleegfamilie eten. Ze voelden zich schuldig omdat ze niet wisten dat ik vegetariër ben en dat ze dus bijna alleen maar vlees en vis op tafel hadden. Ze wilden dat we morgen nog een keer kwamen en dan zouden ze ook iets met ei klaarmaken.

Ik ben benieuwd! We kijken ernaar uit...