Op naar China! - Reisverslag uit Peking, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Op naar China! - Reisverslag uit Peking, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Op naar China!

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

18 Juli 2015 | China, Peking

Donderdag ochtend om 8.45 uur de trein gepakt naar Schiphol. bij aankomst ging alles goed en snel, heb me dus weer druk gemaakt om niets! 16.10 uur ging onze vlucht. Het vliegtuig was perfect! Na een vlucht van 5,5uur aangekomen in Doha, Qatar. Supermooi en groot vliegveld, overal vrouwen met burka's en mannen met witte jurken! Meteen naar de gate gelopen voor onze vlucht naar Beijing. Komen we daar aan, staat er "boarden voor Madrid" en blijkt onze vlucht 4,5 uur vertraging te hebben. Super balen! De hele nacht dus op het vliegveld gezeten en om 5.45 uur ging eindelijk de vlucht naar Beijing.

We waren super moe en het was heel erg warm in het vliegtuig. De Chinezen trekken meteen alle luikjes bij de ramen naar beneden en draaien de airco's dicht... Maar na een vlucht van 7,5 uur gelukkig goed aangekomen in Beijing! Onze tassen opgehaald en naar de taxi gegaan. De taxichauffeur kon geen woord Engels maar belde gelukkig even naar ons hostel om te vragen waar hij heen moest.

We zitten in een superleuk hostel, heel sfeervol en echt Chinees. In de bar even wat gedronken en, niet echt Chinees, een heerlijke pizza besteld. We slapen op een slaapzaal met fantastisch fijne bedden. NOT! Helaas zijn de bedden ook echt Chinees en dus bikkelhard.

Lig nu dus ok al een tijdje wakker, het is hier nu 04.05 uur... Klein detail; het regent hier non stop sinds we er zijn. Hopelijk vandaag overdag droog zodat we lekker de stad kunnen ontdekken!