Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

12 Augustus 2015 | China, Kanton

Guangzhou, dag 2

Vanmorgen lekker ontbeten in het hostel. Toast met gebakken ei, boter en jam voor mij, en een club sandwich voor Thomas. Daarna zijn we naar een marktje geweest hier in de buurt. Dat was weer echt Chinees.
Heel veel groente en fruit, en ook veel vlees en vis. Daar ben ik maar snel doorheen gelopen ;). !!!
Thomas is door zijn schone T-shirts heen (en wassen lukt voor de tijd niet meer) dus moest er ook een beetje geshopt worden. Heel vervelend... we kwamen terecht in een shopping mall. Op de markten verkopen ze ook wel kleding, maar dat is dan of heel smal, of van die foute T-shirts met bijvoorbeeld "Brada" ipv Prada. Gelukkig weer geslaagd bij de H&M
!
Toen de metro genomen naar de andere kant van de stad, we hadden gelezen dat daar ook een markt was. Heel anders, deze was alleen met schoenen, kleding en souvenirs. De verkopers staan allemaal te schreeuwen en te klappen voor de winkels, heel grappig. Als je iets uit het rek pakt, halen ze meteen de hanger eraf zodat je het kan passen. Klinkt opdringerig, maar ze vinden het vooral heel leuk en bijzonder om Europeanen in hun winkel te hebben.

Nu zijn we terug in ons hostel. We hebben net gegeten in een klein Chinees restaurantje. Bijna nergens staat iets in het Engels, hier wel gelukkig. Nog even een bietje in het hostel en dan naar ons (keiharde) bed. Morgen alweer onze laatste dag in China. Een heel gek idee! We hebben met zn 2en zoveel gezien en meegemaakt in de afgelopen 4 weken. Maar we kunnen niet wachten tot we Muis en Zwieb weer kunnen knuffelen! Een zacht bed, water drinken uit de kraan, Hollands eten, ons fijne huis! En ik kan niet wachten al die vieze kleren in de wasmachine te gooien! Toch gaan we dit ook zeker missen; de vrijheid, geen besef van tijd of dag, lekker samen zijn (we zijn elkaar gelukkig nog lang niet zat na 24/7 samen te zijn geweest), en al die indrukwekkende en bijzondere dingen hier.

Maar voor nu; we hebben nog 1 dag! Dus we maken er morgen een leuke laatste dag van.

• 12 Augustus 2015 - 22:20

Harrie & Roswitha:

Wat vreselijk dat jij (Anke) weer moet shoppen, Thomas dwingt je zowat!!!:)

Het is zo fijn om jullie verhalen te volgen, maar we zijn ook wel blij als jullie weer Hollandse bodem onder jullie voeten hebben.
    Niet alleen Zwieb en Muis hebben jullie gemist, wij ook hoor!!
    Geniet nog van de allerlaatste dag in het voor ons zo bijzondere, mooie, gekke China..

XXX Pap en Mama

• 13 Augustus 2015 - 07:15