12 aug - Reisverslag uit Wooldrik, Nederland van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu 12 aug - Reisverslag uit Wooldrik, Nederland van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

12 aug

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

05 September 2016 | Nederland, Wooldrik

12 aug;

Rond half 10 opgestaan en een lekker ontbijtje voor onszelf gemaakt. Geroosterd brood met gebakken ei! Toen opweg naar de bushalte. Danyang is een klein stadje dus we moesten ong 15/20 min lopen naar de bushalte. Nog even 6 flesjes water ingeslagen voor de bergtocht. De busrit zelf was al een belevenis. Zoveel mooie natuur om ons heen en de mensen zijn zo anders, maar leuk. Aangekomen op de plek waar verschillende routes door het seobeksan national park beginnen. We zijn maar gewoon gaan lopen. Al gauw merkten we dat het echt wel pittig was. We hebben een paar keer getwijfeld om om te draaien, maar we zijn hiernaartoe gekomen voor het national park dus dan moeten we maar even doorzetten. We dachten dat er onderweg wel tentjes zouden zijn waar ze drinken en eten zouden verkopen, maar nee. Helemaal niks. Maar de top hebben we bereikt!!!!! Wat een klim, echt niet normaal. Ik ging kapot, Thomas gaat zo door. We zagen dat we onderweg naar beneden een "spring" zouden tegenkomen, dus we hoopten dat we even lekker konden zwemmen, en dat er hopelijk iets te eten was. Maar nee. Het was een klein stroompje waar metalen kopjes lagen zodat je je even kon verfrissen. Wel lekker, maar toch wel een teleurstelling. We hebben voor de zekerheid maar 2 lege flesjes gevuld met het water, want we waren bang dat we echt niet genoeg hadden. Het was ook 35 graden. We liepen ook vooral door bos waar je goed moest opletten waar je liep door alle grote stenen, dus we kregen gewoon een zere nek van het naar beneden lopen. Verder had je alleen op de top een mooi uitzicht. Er stoomden wel watertjes wat wel mooi was om te zien, en ook hebben we meerdere eekhoorntjes gezien. Al met al kwamen we na 6 uur weer beneden. Het was al avond en we hadden alleen ontbijt gehad. Ons water was ook al even op. Dus snel naar een winkeltje. Wat is een koude cola dan super lekker!!!! Niet normaal wat een opluchting. Het is gelukt. Het was echt een pittige klim, en dan te bedenken dat we dat wel even op onze gympen deden. Alle andere mensen die we tegenkwamen hadden helemaal Hiking kleding aan, wandelschoenen, hoedjes, veel water en eten mee. Wij waren dus weer lekker voorbereid