Tokyo, dag 2 - Reisverslag uit Nishiarai, Japan van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Tokyo, dag 2 - Reisverslag uit Nishiarai, Japan van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Tokyo, dag 2

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

25 Juli 2016 | Japan, Nishiarai

Konichiwa!

Bij deze een paar reisverslagen achter elkaar, omdat ik er steeds niet aan toe kom. In de ochtend staan we op, ontbijten we en dan zijn we weg. Tegen de tijd dat we weer in het hostel zijn, vaak pas laat in de avond, ben ik te moe om nog iets te schrijven.

Maargoed, dag 2. We zijn naar het Imperial Palace gegaan, welke bij aankomst dicht bleek te zitten. We hebben het paleis helaas dus alleen van buiten gezien. Vervolgens gingen we naar het MOMAT (National Museum of Modern Art). Ik had gelezen dat daar een tijdje geleden een leuke expositie was van een modeontwerper (Paul Smith), dus ik dacht... dat moet vast leuk zijn! Helaas... verkeerd ingeschat, er was een tentoonstelling van het werk van een hele vage Japanner. Het was echt heel saai... daar ging 20 euro entree. Ach ja, kunnen we in ieder geval zeggen dat we daar ook geweest zijn ;)

In de middag zijn we naar Meiji-Jingo geweest, een mooi park waar je je in een bos waant, terwijl je eigenlijk midden in Tokyo bent. Hier waren ook veel gebedsplekken en een indrukwekkende tempel.

Later op de middag was het tijd voor de Shibuya crossing, het drukste kruispunt ter wereld. Geweldig om te zien, dit is het echte Tokyo zoals wij hadden verwacht. Overal lichten, lawaai, en duizenden mensen. Shibuya staat vooral bekend om de vele winkels, dus we hebben ook nog even geshopt. Vervolgens nog even door de wijk Harajuku gelopen, ook hier zie je wat je echt van Japan verwacht. Kleine winkeltjes met de gekste kleding en schoenen met de hoogste zolen ooit).

Wat erg opvalt hier in Tokyo, is dat het overal super schoon is. Nergens ligt afval op straat, op de stations wordt zelfs stofgezogen en gedweild. Japanners zijn super beleefd, rustig en netjes. Ze houden zich overal aan de regels, staan overal netjes in de rij zoals is aangegeven op de stations.

Wat een fijn land om te mogen zijn!