Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

11 Augustus 2015 | China, Kanton

Guanghzou, dag 1

Helaas zit het er in Hong Kong alweer op.Vanmorgen uitgeslapen, toen de spullen ingepakt (de tassen worden steeds voller), uitgecheked en met de metro naar het treinstation. Daar eerst lekker ontbeten bij Starbucks en daarna ons laatste geld (Hong Kong dollars) maar uitgegeven. Om 13.11 uur ging onze trein en 2 uur later waren we al in Guangzhou. Je moet hier wel weer eerst door de douane, want volgens de regels zijn wij het land uitgeweest en zijn we vandaag China weer binnen gekomen.

Even snel wat eten en toen naar ons hostel. Het hostel is helemaal prima! Onze spullen gedropt en maar weer op pad. Thomas is naar de kapper geweest hier. Eerst een lange wasbeurt op de eerste verdieping. Het duurde zo lang dat ik maar even ben gaan kijken of het wel zonder happy end was, haha! Daarna knippen (heel perfectionistisch) en daarna nog een keer wassen en föhnen. Uiteindelijk moesten we 5 euro betalen!
Even langs de kleine winkeltjes gelopen (het is hier zoooo veel goedkoper dan in HK!) en wat gegeten (in een restaurant, voor een tientje!).
Nu zijn we net weer op de kamer. Even lekker douchen en een beetje op tijd slapen zodat we morgen nog een leuke, één na laatste dag hebben!

• 11 Augustus 2015 - 22:16

Thomas En Anke :

Haha, had graag gezien dat je inclusief massage gehad had.
    Harrie had dat vier jaar geleden..wat hebben we erom moeten lachen!!