Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

11 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hong kong, dag 3

Even weer tijd voor actie! Thomas wilde heel graag een tablet kopen in China. Na lang rondkijken dus 's ochtends eerst de tablet gekocht die we die dag ervoor hadden gezien. Daarna zijn we naar Ngong Ping 360 geweest. Hier is de grootste zittende Buddha ter wereld te zien! Na een uur in de rij te hebben gestaan, eerst met de kabelbaan omhoog (en dat was héél hoog!). De Buddha was immens groot en heel mooi om te zien.
Daarna weer terug met de kabelbaan naar beneden. We waren nogal laat vertrokken vanaf het hotel (12.30 uur pas...) dus ondertussen was het ook al 16.30 uur.

Tijd voor Victoria Peak! Dè plek om de skyline van Hong Kong te zien.
Je kunt er met een tram naar boven, wat erg mooi schijnt te zijn, maar er stond zo'n gigantische rij... logisch, want het was zondag. Maar omdat wij geen besef hebben van dagen vergeet je dat snel. Toen maar met een taxi naar boven. Een Chinees stel voor ons in de (korte) rij voor de taxi's gingen ook naar boven dus ik stelde voor de taxi te delen. Vonden ze prima. Eenmaal boven had de vriendelijke chinese man de taxi al betaald en wilde geen geld van ons aannemen. Gratis naar the Peak, ik zeg goed geregeld! Eenmaal boven hadden we nogal honger. Burger King of een restaurant waar ze pizza en pasta hebben? Nu ga ik heel eerlijk bekennen dat we in het begin van de reis nogal vaak bij de Mac hebben gegeten, omdat het eten over het algemeen tegenviel. En wanneer kom je nou op the Peak in Hong Kong? We kozen dus voor het restaurant. En wat hebben we heerlijk gegeten! Met een uitzicht dat je normaal in films ziet, zo mooi! Dat het knetterduur was vergeten we dan maar snel.
Eenmaal bovenaan the Peak was het uitzicht helemaal het einde. En als echte toeristen ook nog maar even op de foto gegaan. Deze kon je kopen en dat is natuurlijk te leuk voor thuis! Rond 22.30 uur waren we terug in ons hotel. Wat een geweldige dag hebben we weer gehad!

• 11 Augustus 2015 - 22:22

Thomas En Anke :

Jammer dat je nog geen foto's geplaatst hebt.

Groetjes oet Hoksebarge!

• 16 Augustus 2015 - 13:23

Harrie :

ik was dus nooit bij die buddha gekomen moet er niet aan denken om in die kabelbaante gaan .