Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Thomas en Anke - WaarBenJij.nu

Blijf op de hoogte en volg Thomas en Anke

11 Augustus 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Hongkong, dag 2

We slapen in hetzelfde hotel als Marcel en Yvonne en hebben afgesproken om samen te ontbijten ergens in de stad om 09.00 uur.
Zij zijn al veel vaker in HK geweest, dus kunnen ons mooi wegwijs maken! Heel handig èn heel gezellig! Hengevelde, Neede en Haaksbergen samen op pad in Hong Kong, super gaaf!

We zijn naar Kowloon geweest, aan de overkant van het waker, dus we gingen met de ferry, wat ongeveer €0,30 pp kost, ideaal! We hebben lekker rondgelopen en 's middags zijn we gesplitst. Thomas en ik gingen naar "the escalators". HK ligt op een berg, dus met de roltrappen kun je omhoog en kun je tussendoor afstappen. Hier waande je je bijna in Europa, zoveel hippe restaurantjes, woonwinkeltjes... superleuk! Daar hebben we lekker rondgestruind.

Daarna terug naar de andere kant van het water en hebben we daar lekker rondgelopen. Er zijn zoooo veel designer winkels, echt alles zit hier. Lekker windowshoppen! Zo mooi om te zien allemaal.
Tot we stuitten op een soort kleine outlet winkel van designer Isabel Marant. En daar... kreeg ik van Thomas mijn eerste paar designer schoenen!! Whaaaaaah!! (Wel met heeeeeeeeuuul veeeuuul korting hoor!) Helemaal happy! Toen terug naar het hotel en een beetje geluierd. We merken wel echt dat we nu ook wel moe beginnen te worden. Al die indrukken van de afgelopen weken... de warmte... Dus we doen het soms even wat rustig aan.